اکثریت قریب به اتفاق مردم در انگلیس نوعی گرمایش مرکزی دارند اما به طرز حیرت انگیزی تعداد زیادی از آنها نمی دانند که سیستم گرمایش مرکزی رادیاتور آنها چگونه کار می کند. ما اجزای اصلی سیستم های گرمایش مرکزی را خراب کرده ایم تا به شما کمک کنیم کاملاً درک کنید که چگونه آنها برای گرم کردن خانه شما کار می کنند.

دیگ های آبگرم چگونه کار می کنند؟


در ابتدایی ترین سطح ، یک دیگ آبگرم معمولی به همان روش اجاق گاز کار می کند که باعث سوختن گاز طبیعی برای تولید گرما می شود. با این حال ، جایی که آنها متفاوت هستند این است که ، وقتی روشن می شوند ، یک جریان ثابت آب از یک مبدل حرارتی عبور می کنند تا به طور مداوم به اندازه کافی آب گرم کنند تا خانه شما گرم شود.

دیگ آبگرم رادیاتور سنتی این آب را از طریق لوله ای که از طریق مخزن آب گرم پیچیده شده است هدایت می کنند تا آب (قابل آشامیدن) را برای استفاده خانگی گرم کنند ، قبل از اینکه رادیاتورها را تغذیه کنند. با این حال ، دیگهای بخار مدرن فقط این آب را به یک مبدل حرارتی ثانویه می فرستند که با آمدن از شبکه به سرعت آب را گرم می کند.

دیگ های آبگرم چه چیزی را می سوزانند؟


اکثر دیگهای آبگرم گاز طبیعی را که اغلب مستقیماً به خانه شما منتقل می شود ، خالی می کنند. با این حال ، همه به شبکه گاز دسترسی ندارند. چندین گزینه دیگر وجود دارد از جمله مواردی که مستقیماً با برق کار می کنند ، دیگهای آبگرم روغن که از نفت سفید استفاده می کنند ، دیگهای آبگرم LPG که گاز مایع را می سوزانند و حتی دیگهای بخار چوب.

همه این گزینه ها دارای بازده ، قیمت و ردپای کربن متفاوت هستند که آنها را برای انواع مختلف نصب مناسب می کند.

رادیاتورها چگونه کار می کنند؟


رادیاتورها خیلی ساده کار می کنند. آب از دیگ بخار گرم می شود و به رادیاتور می رود و در آنجا از طریق لوله های داخلی عبور می کند که داخل رادیاتور پنلی به عقب و جلو می چرخد ??تا هوای اطراف را گرم کند. با بالا رفتن هوای گرم ، هوای گرم در حالی که هوای خنک غرق می شود اتاق را به گردش در می آورد تا جایی که به رادیاتور نزدیک شود و در آنجا گرم شود.

یک تصور غلط رایج این است که شما می توانید رادیاتور خود را برای کنترل گرمای اتاق کنترل کنید ، اما در واقع این درست نیست زیرا فقط یک دمای آب از دیگ بخار به رادیاتور شما می رود. سوپاپ کنار رادیاتور شما با احساس دمای اتاق کار می کند ، وقتی هوا خیلی سرد می شود رادیاتور را روشن می کند و با گرم شدن اتاق دوباره خاموش می شود.

 

ترموستات ها ی رادیاتور چگونه کار می کنند؟


ترموستات های رادیاتور مانند شیرهای ترموستاتیک رادیاتورها کار می کنند اما به جای مسدود کردن و باز کردن منبع تغذیه رادیاتورها ، دیگ بخار را خاموش یا روشن می کند. ترموستات های مدرن معمولاً بی سیم هستند و با گیرنده ای که با دیگ بخار نصب شده است ، جفت می شوند. هنگامی که دمای خانه شما کمی سرد می شود ، ترموستات این را اندازه گیری می کند و سیگنالی را به گیرنده دیگ بخار می فرستد که به نوبه خود به دیگ آبگرم می گوید که زمان روشن شدن است.

همانطور که می توانید تصور کنید ، شیرهای رادیاتور و ترموستات می توانند در برابر یکدیگر کار کنند زیرا ترموستات می تواند دائماً خواستار گرما شود ، اما اگر شیر رادیاتور رادیاتور در اتاق فکر کند به اندازه کافی گرم است ، اتاق گرم نمی شود.

با وجود یک ایده ساده ، ترموستات ها می توانند در تنظیم دمای خانه و صرفه جویی در هزینه های شما در قبض های گرمایشی بسیار موثر باشند. در حالی که با روشن و خاموش شدن دیگ ، دمای خانه شما در اطراف دمای تنظیم شده در نوسان است ، اما این امر معمولاً قابل توجه نیست.

آب گرمایش مرکزی


آب گرمایش مرکزی و رادیاتور ایران رادیاتور شما به طور نامحدود در سیستم شما می ماند و به آب داغی که از شیرهای آب خارج می شود متصل نیست. این بدان معنی است که اگر فشار مدام کاهش یابد - در یک سیستم معمولی تحت فشار - ممکن است نشتی کوچک داشته باشید. همچنین به این معنی است که می توانید مواد افزودنی شیمیایی را به سیستم گرمایشی خود اضافه کنید تا از خوردگی در امان بماند.

آب شیرهای شما از منبع تغذیه شبکه تأمین می شود و یا برای ذخیره موقت در یک مخزن آب گرم گرم می شود یا وقتی برای استفاده فوری وارد خانه می شود ، گرم می شود.

چگونه آب در اطراف حرارت مرکزی و رادیاتور شما حرکت می کند؟


تقریباً در تمام خانه های مدرن سیستم پمپاژ و تحت فشار وجود خواهد داشت و پمپی که آب گرم را در اطراف سیستم گرمایش مرکزی هدایت می کند اغلب قسمت داخلی دیگ است. از این سیستم ها به عنوان سیستم های کاملاً پمپ شده یاد می شود ، اما تنها نوع موجود نیستند.

تأسیسات قدیمی ممکن است دارای طرح های تغذیه شده با نیروی جاذبه باشند که بر اساس این واقعیت کار می کنند که آب گرم از آب سرد کمتر و در نتیجه سبک تر است. این بدان معنی است که با گرم شدن آب توسط دیگ بخار می توان آن را از طریق وزن آب سرد از مخزن آب سرد در اتاق زیر شیروانی از طریق سیستم هدایت کرد. با رسیدن دوباره آب گرم به مخزن آب سرد ، به اندازه کافی خنک و سنگین خواهد بود تا بتوانید آب گرم را فشار دهید و چرخه را ادامه دهید.

نوع نهایی سیستم های ترکیبی است که هم از پمپ ها و هم از نیروی جاذبه برای انتقال آب در اطراف لوله ها استفاده می کنند.

سایر انواع گرمایش مرکزی رادیاتور


سیستم های هوای گرم در آمریکای شمالی و ساختمانهای تجاری در انگلیس محبوب هستند ، اگرچه در خانه های انگلیس معمول نیستند. این نوع سیستم با گرم کردن هوا به جای آب در دیگ بخار مرکزی کار می کند و سپس از طریق مجاری به اتاقهایی که نیاز به گرما دارند وارد می شود. مزیت این سیستم ها این است که می توانند با سیستم های تهویه مطبوع تلفیق شوند.

پمپ های حرارتی دقیقاً به همان روشی که یخچال شما کار می کند ، عمل می کنند ، با این تفاوت که به جای اینکه از یخچال فریزر شما گرما بیرون بیاورند ، گرما را از زمین و داخل خانه بیرون می کشند. سپس می توان مستقیماً در اطراف خانه شما به رادیاتورها یا گرمایش از کف از طریق سیستم های گرمایش مرکزی متداول تر پمپ کرد.

گرمایش های گرمایی گرمایش گرمایش "مرکزی" ندارند اما برای کسانی که از شبکه گاز زندگی می کنند ، گزینه محبوبی هستند. اینها بخاری های برقی هستند که گرمای تولید شده خود را ذخیره می کنند. این بدان معنی است که آنها می توانند در طول شب که برق کمتر است گرم شوند و سپس در روز که گرانتر است ، گرما را آزاد کنند. جدا از این ، آنها عملکردی کاملاً شبیه رادیاتورهای معمولی دارند - مگر اینکه بدون نیاز به لوله کشی.

 

مشاهده لیست قیمت انواع رادیاتور در لینک روبرو : رادیاتور