دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است رادیاتور شما کار نکند. ما قصد داریم تا از طریق آنها با شما صحبت کنیم تا به شما کمک کنیم تا به مرحله نهایی بروید.

ما برای تشخیص اینکه چه موضوعاتی ممکن است برای شما پیش بیاید ، آنها را به دو بخش جدا خواهیم کرد:

یک رادیاتور کار نمی کند
چند رادیاتور کار نمی کنند

یک رادیاتور کار نمی کند


اولین کاری که باید انجام دهید این است که تعیین کنید مشکل از یک رادیاتور ایران رادیاتور است یا چند مورد. این کار به شما کمک می کند تا به ته مسئله بروید.

اینکه شما یک رادیاتور دارید که با لوله های سرد کار نمی کند ، می تواند شما را به انجام چندین بررسی سریع برساند. برخی از مشکلات ممکن است به کمک حرفه ای نیاز داشته باشند ، اما ممکن است این مسئله ساده باشد ، به این معنی که خودتان به راحتی می توانید آن را برطرف کنید.

بنابراین ، بیایید نگاهی به برخی از موارد بالقوه بیندازیم:

1. جیب های هوا در رادیاتور


آیا توجه کرده اید که رادیاتور ایران از بالا سرد است و در قسمت پایین نیز گرما وجود دارد؟ در این صورت ، این یک شاخص بزرگ است که نشان می دهد مسئله به سادگی هوا در سیستم است.

وقتی این اتفاق می افتد ، هوا فضای طراحی شده برای آب گرم را می گیرد و از گردش صحیح رادیاتور جلوگیری می کند.

برای رفع این مشکل باید رادیاتور را خونریزی کنید. پیچ خونریزی را با استفاده از کلید رادیاتور باز کنید تا زمانی که صدای خش خش هوا را بشنوید. ادامه دهید تا آب ظاهر شود. وقتی متوجه آب شدید ، پیچ خونریزی را محکم کنید.

پس از حذف هوا ، به فشار موجود در سیستم دیگ بخار نگاه کنید تا اطمینان حاصل کنید که هنوز در حد مجاز است.

 

2. ترموستات رادیاتور به درستی کار نمی کند


مسئله به سادگی می تواند این باشد که شیر کنترل رادیاتور پنلی ترموستاتیک از تنظیم دما در حالت خاموش روشن شده است.
اگر درجه حرارت بالاتری انتخاب شده باشد ، تصرف شیرآلات در حالت بسته غیرمعمول نیست.

این چیزی است که می توانید با برداشتن درپوش بالایی از شیر به سرعت بررسی کنید. برای محکم کردن سوپاپ معمولاً از یک مهره خمیده استفاده می شود و می توانید این کار را با دست خود باز کنید.

مطمئن شوید که هیچ یک از مهره های دیگر شیر را باز نکنید ، در غیر این صورت می توانید خود را با ریختن آب در همه جا ببینید!

بعد از اینکه درپوش را از شیر برداشتید ، بررسی کنید که کاج مرکزی می تواند به راحتی و به میزان چند میلی متر به بالا و پایین منتقل شود.

اگر نمی توانید آن را جابجا کنید ، این بدان معنی است که پین ??توقیف شده است. سعی کنید به آرامی روی آن ضربه بزنید تا آزاد شود. اگر قادر به انجام این کار نیستید ، ممکن است لازم باشد سوپاپ را به طور کامل تعویض کنید. ما برای این کار همیشه تهیه یک حرفه ای را توصیه می کنیم.

3. لجن ، آوار یا انسداد


در یک موقعیت نادر ، ممکن است متوجه شوید که رادیاتور در قسمت پایین سرد است اما در قسمت بالا داغ است. این نشانگر آن است که شما بقایایی ، انسداد یا به احتمال زیاد لجن دارید که در رادیاتور جمع شده است.

به دلیل تجمع در قسمت پایین رادیاتور ، آب گرم قادر به گردش نیست.

کارآمدترین و ایمن ترین راه برای مقابله با این مشکل ، جستجوی کمک حرفه ای است. هنگامی که این کار را انجام می دهید ، آنها آنچه را که به عنوان خدمات فلاش برق شناخته می شود ارائه می دهند.

گرگرفتگی برق فرآیند زباله و لجن است که با گذشت زمان در سیستم گرمایش مرکزی شما گیر کرده و از عملکرد صحیح آن جلوگیری می کند.

نشانه های دیگر اینکه شما ممکن است به یک سرویس برافروختگی برق احتیاج داشته باشید این است که اگر بعضی از اتاق ها نسبت به اتاق های دیگر سردتر باشند ، گرم شدن سیستم شما مدتی طول می کشد تا گرم شوید و شما باید مرتباً رادیاتورهای خود را خونریزی کنید. اگر آب گرم کم یا محدود داشته باشید ، این می تواند نشانه تجمع لجن باشد ، اگرچه دلایل بالقوه دیگری نیز برای این مشکل وجود دارد.

 

4. نشت رادیاتور


این می تواند ناامید کننده باشد ، زیرا ممکن است به این معنی باشد که شما مجبور خواهید شد رادیاتور خود را تعویض کنید. با این حال ، بسته به میزان مشکل ، سیلرهای خارجی و درزگیرهای نشتی می توانند کمک کنند.

متأسفانه ، نشتی ناشی از خوردگی است ، که ممکن است به این معنی باشد که سیستم شما از ضعف خوبی برخوردار نیست و باید تمیز و محافظت شود. البته این بدترین سناریو است.

نشت رادیاتور از محلی که شیر رادیاتور رادیاتور به لوله یا رادیاتور متصل می شود یا نشتی از اتصال لوله ، ممکن است فقط به معنای شل شدن مهره باشد. بنابراین ، صرف چرخاندن آن با آچار میمون می تواند برای رفع مشکل کافی باشد.

با این وجود ، اگر متوجه شده اید که آب رادیاتور زیادی از لوله کشی می آید ، بدیهی است که نشت مشکل است و به شما توصیه می شود که یک متخصص تماس بگیرید.

 

چند رادیاتور کار نمی کنند


اگر همه یا چند رادیاتور کار نمی کنند ، در مرحله اول ، بررسی کنید که گرمایش شما روشن است! بله ، ما می دانیم که به نظر واضح است ، اما با این تصور که رادیاتور آنها خراب است وقتی که تنها کاری که لازم بود انجام دادن یک سوئیچ سوئیچ باشد ، وحشت زده خواهید شد از اینکه چند نفر چگونه وحشت می کنند.

5. خطای شیر انحرافی رادیاتور


اگر کنترل ها به درستی کار نمی کنند و فشار صحیح است ، اما هنوز جریانی وجود ندارد ، می تواند نشان دهنده مشکلی در شیر سوئیچ باشد.

خطای شیر سوئیچ سوپاپ موتوری در دیگ است که جریان آب گرم را به سمت گرمایش یا شیرهای شما کنترل می کند. آب گرم شده را برای دسترسی به شیرهای آب شما در اولویت قرار می دهد ، بدین معنا که اگر شما گرمایش را روشن می کنید و از شیر آب شما به آب گرم احتیاج دارید ، شیر ابتدا تغذیه را به شیر انتقال می دهد.

اگر به شیر آب گرم می کنید اما به رادیاتور نمی روید ، این می تواند نشان دهنده گیر افتادن خطای شیر سوئیچ باشد. این چیزی نیست که شما سعی کنید خودتان آن را برطرف کنید. شما باید با یک مهندس باتجربه و ثبت نام شده در گاز ایمن در تماس باشید.

6. مشکلی در کنترل های رادیاتور وجود دارد


اگرچه این مشکل نادر است ، اما ممکن است اتفاق بیفتد. مشکلات مربوط به کنترل ها به این معنی است که دیگ آبگرم شما ممکن است همانطور که باید کار می کند و فشار در حد مجاز است ، اما رادیاتورها روشن نمی شوند. این می تواند یک مشکل در صفحه کنترل الکترونیکی باشد که زمان گرمایش مرکزی شما را کنترل می کند و به دیگ بخار سیگنال می دهد.

برای اینکه ببینید مشکل از این قرار است ، بررسی کنید که کنترل زمان بندی به درستی تنظیم شده است. برای اطمینان از گرم شدن رادیاتورها ، میزان "on" را انتخاب کنید.

فراتر از این ، به شما توصیه نمی شود تنظیمات صفحه کنترل را تغییر دهید یا سعی کنید اشکالات را کشف کنید. با انجام این کار می توانید مشکل را بسیار بدتر و گران تر کنید. در عوض ، به سادگی با یک متخصص حرفه ای که این تجربه را دارد ، تماس بگیرید.

7. فشار دیگ خیلی کم است


دیگهای بخار کمبی روی سیستم حلقه بسته کار می کنند و فشار آنها بین یک تا دو میله است. اگر دیگ بخار شما به درستی تحت فشار نباشد ، دیگ بخار آب گرم لازم را برای گرم کردن خانه شما تأمین نمی کند.

از طریق سر سیلندر که تمایل دارد در کابینت هوا قرار داشته باشد یا با دیدن قسمت جلوی دیگ ، می توانید از نظر بصری فشار را ببینید.

اگر متوجه شوید که فشار خیلی کم است ، می توانید سوپاپ بالا را بچرخانید تا فشار آب افزایش یابد ، زیرا این امر باعث می شود آب به مقدار لازم وارد شود. با این وجود باید مراقب باشید می خواهید آب زیادی وارد سیستم شود!

8- یک مشکل بزرگتر در مورد رادیاتور شما


سرانجام ، این مسئله می تواند یک مشکل جدی تر در سیستم گرمایش مرکزی شما باشد ، نه اینکه یک مشکل مستقیماً مربوط به رادیاتور باشد.

شما باید مطمئن شوید که گرمایش مرکزی شما واقعاً کار می کند یا نه. اگر برخلاف فقط یک یا چند رادیاتور شوفاژ شما گرم نمی شوند ، این می تواند نشان دهنده وجود یک مسئله بزرگتر باشد.

بررسی کنید که آیا چیزی در مورد سیستم گرمایش مرکزی شما کمی عجیب به نظر می رسد. آب گرم دارید یا نه؟ آیا دیگ بخار شما صدای خنده داری ایجاد می کند؟ اگر علائمی از این قبیل را مشاهده کردید ، لازم است در اسرع وقت با یک مهندس حرفه ای گرمایش تماس بگیرید.

کلمات نهایی


بنابراین آن را دارید: برخی از دلایل رایج خرابی رادیاتور. امیدوارم که شما با رادیاتورهای خود به آخر موضوع رسیده باشید.

اگر از مشکل اطمینان ندارید یا خودتان راحت آن را اصلاح نمی کنید ، همیشه باید برای کمک به یک متخصص مراجعه کنید. 

 

مشاهده لیست قیمت انواع رادیاتور در لینک روبرو : رادیاتور