چه تفاوتی بین رادیاتورهای برق و رادیاتورهای گرمایش مرکزی وجود دارد؟


تفاوت رادیاتورهای برقی با رادیاتورهای گرمایش مرکزی چیست؟


آب و هوای معتدل ایران به این معنی است که سهم نسبتاً خوبی از آب و هوای سرد را بدست می آوریم ، در نتیجه خانه داران برای گرم نگه داشتن در روزهای خنک و شبهای سرد به سیستم های گرمایشی اعتماد زیادی می کنند.

بر اساس قبض های انرژی حدود 4? از کل هزینه خانوار در انگلیس را تشکیل می دهند - بنابراین انتخاب یک سیستم گرمایش که کارآمدترین روش گرمایش خانه شما باشد ، هزینه دارد.

رادیاتورهای گرمایش مرکزی و رادیاتور برقی دو روش رایج برای تأمین گرما در یک خانه هستند - اما ویژگی ها و تفاوت های کلیدی هر یک کدام است؟


نحوه عملکرد گرمایش مرکزی و رادیاتورهای برقی

 

گرمای رادیاتورهای گرمایش مرکزی از یک منبع ، معمولاً از یک دیگ بخار گاز تولید می شود. دیگ آبگرم آب یا هوا را گرم می کند ، سپس قبل از بازگشت به دیگ بخار برای گرم شدن مجدد ، به اطراف سیستم به رادیاتورهای جداگانه پمپ می شود.

رادیاتور برقی انرژی الکتریکی را به گرما تبدیل می کند. جریان الکتریکی از طریق یک مقاومت جریان می یابد ، که انرژی الکتریکی را به انرژی گرمایی تبدیل می کند. رادیاتور با یک مایع ترمودینامیکی پر شده است که خیلی سریع گرم می شود.

رادیاتورهای برقی و رادیاتورهای گرمایش مرکزی اساساً همان عملکرد را انجام می دهند. وقتی ماده داخل آن گرم می شود ، هوای اطراف نیز گرم می شود. هوای گرم بالا می رود و هوای خنک تری جای آن را می گیرد. جریان چرخشی هوا جمع شده و باعث گرم شدن فضای اتاق می شود.


کارایی رادیاتورهای گازی در مقابل

 

قیمت رادیاتور گاز در واحد حدود چهار برابر ارزان تر از برق است که یک مثبت مثبت است. با این وجود ، چندین فاکتور دیگر نیز وجود دارد که علاوه بر این تعیین می کند که آیا گرمایش مرکزی یا رادیاتورهای برقی اقتصادی ترین گزینه برای شما هستند.

به عنوان مثال ، رادیاتورهای الکتریکی 100? در انتقال انرژی به گرما کارآمد هستند - در حالی که رادیاتورهای گازی فقط حدود 90? کارآمد هستند. این بیشتر به این دلیل است که مقداری گرما از طریق لوله کشی مرتبط با سیستم گرمایش مرکزی از بین می رود.


هزینه های نصب و نگهداری رادیاتور

 

هزینه نصب رادیاتور برقی نیز بسیار کمتر از نصب رادیاتور گرمایش مرکزی یا گسترش کل سیستم برای گرم کردن اتاقهای اضافی است.

هزینه های جاری مربوط به گرمایش مرکزی کمتر از رادیاتورهای برقی است اما هزینه نصب یا گسترش سیستم گازسوز ممکن است بیشتر از هزینه های عملیاتی اضافی باشد. حدود 15? از خانه های انگلیس به شبکه گاز اصلی متصل نیستند.

رادیاتورهای برقی برخلاف سیستم گرمایش مرکزی ، هیچ قسمت متحرکی ندارند و بنابراین به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند. رادیاتورهای گرمایش مرکزی نیاز به توجه منظم مانند خونریزی ، تعادل و گرگرفتگی دارند. دیگ های آبگرم حرارت مرکزی برای جلوگیری از خرابی نیاز به سرویس منظم دارند.


کدام یک از رادیاتورهای گرمایش برقی یا مرکزی متناسب است؟

 

از یک طرف ، سیستم های گرمایش مرکزی باعث گرم شدن کل خانه می شوند. بر خلاف این ، رادیاتورهای برقی فقط اتاق (های) مجهز را گرم می کنند. این بدان معنی است که رادیاتور پنلی می توانند برای مناطقی که به گرمای بیشتری نیاز دارند مانند حمام و دفاتر خانگی ، خوب باشند.


گرمای تولید شده توسط رادیاتورهای گرمایش مرکزی معمولاً از طریق یک ترموستات مرکزی انجام می شود که دمای کل خانه را کنترل می کند. این می تواند به این معنی باشد که بعضی از اتاق ها بیش از حد گرم می شوند یا زیر آن گرم هستند. رادیاتورهای برقی منفرد را می توان تنظیم کرد که در زمان های مختلف یا در یک درجه حرارت خاص روشن شوند.

بنابراین به راحتی می توان گفت که هیچ گزینه ای وجود ندارد که به طور قطعی بهتر از گزینه دیگر باشد. هر دو نوع متناسب با محیط ها و موقعیت های مختلف خواهد بود و این شما هستید که باید جوانب مثبت و منفی هر یک از گزینه ها را بسنجید!

 

مشاهده لیست قیمت انواع رادیاتور در لینک روبرو : رادیاتور